onsdag 17. februar 2010

170210: Dagens dame er litt kjapp

 .

-Herregud, sier dagens dame, jeg hadde ikke greid håret en gang, da jeg ble fotografert. Hun var på vei til kurs i trykketeknikker da hun kom til å trykke litt hardt på gasspedalen, -Og det gjorde jeg helt av meg selv, sier hun, ikke et eneste kurs i trykketeknikk kunne fått meg til å klare det bedre.

Nå er hun der, smilende på bilde, med rattet i hånda og foten på pedalen. Det er et dyrt bilde vi snakker om, nesten 8000 kroner koster det, og to prikker. Det er kjedelige penger for en som bare ville trykke en T-skjorte. T-skjorter kan hun jo forresten trykke etter dette, "Jeg er et råskinn" kan det stå, eller "Dame i farta".

Dagens dame trykte, både på gasspedalen og på tekstil. Nå skal hun også trykkes. Hun skal få en egen bakgrunn, så skal hun trykkes i et begrenset nummerert opplag og forhåpentligvis selges til andre damer. Hun må gjøre det sånn, dagens dame - hun har nemlig en bot å betale.... Og historien som følger med, kan kanskje brukes som en moralsk pekefinger, selv om damen ikke er så glad i moralske fingre til vanlig.
.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar