torsdag 5. november 2009

Damekalender 2010

.

Damene mine har blitt til en kaldender. Tolv stykker slo seg sammen og ble til en damekalender. Ikke en sånn damekalender som henger på bilverksteder, akkurat, mine damer er tekkelige og har høy moral. I alle fall når det passer dem.

Dette er damer som ikke har vært publisert på bloggen, med unntak av junidama. Da jeg begynte å tegne henne, fant jeg ingen baderingbilder i lekebutikkreklamene, så jeg gjorde et unntak der.

Jeg har gjort et annet unntak også, jeg har brukt et fotografi, et som ikke har vært trykket. Det er aprilbildet, der katten er min egen, høyst levende og private katt. De som har møtt katten min, forstår hvorfor hun er med i en damekalender, fru Pus, eller Droningkatten, som hun også lyder, i den grad hun lyder noe navn, insiterte. Når pus inisterer hopper jeg....

Bildet over er ikke en helt riktig gjengivelse, siden kalenderen er trykket på vaniljefarget 160 g papir. Hver side består av en damtegning, fortelling og månedskaldender. På prøvetrykkene brukte jeg plastspiral i innbindingen, nå bruker jeg metallspiral med kaldenderbøyle, sånn at arkene kan snus helt rundt, og den har kalenderbøyleoppheng. Den har stiv papp på baksiden, og plastbeskyttelse foran.

Dette var min lille egenreklame. Jeg hater egenreklame. Jeg hater det meste av reklame, hvis ikke jeg kan klippe i det. Jeg synes jeg har sagt mye om kalenderen nå, men send gjerne en mail hvis det er mer du vil vite. Og ja, den er jo selvfølgelig til salgs. Den koster 200 kroner. Det er ca 16.50 pr dame....
.
.

8 kommentarer:

  1. Så utrolig fin! Jeg tror jeg må ha en sånn jeg. Kommer med komplett bestilling. Kanskje på en epost adresse? Har du det?

    SvarSlett
  2. Ligger på profilen min, men her er den også: monstermor krøllalfa hotmail.com Og ja, den har blitt veldig fin :-)

    SvarSlett
  3. Så fin kalender! Fikk tips av mamma, jeg liker spesielt oktoberdamen :)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  5. Så hyggelig at du liker damene :-)

    SvarSlett
  6. Artig i idé med 365 damer :) skulle likt å se ei skikkelig rotete dame med håret rett ut som ikke står rett opp og ned, for jeg regner med at det er flere av oss av det slaget som nesten aldri står så lenge stille at håret har tid formes av tyngdekraften....eller hva med krølltoppen? Godt nytt hår og lykke til....liker ideen og arbeidet ditt..Hilsen Ebbelille

    SvarSlett
  7. Jeg vil ha kalender. Såååå flink du er Vigdis. Mia

    SvarSlett
  8. Helt forferdelig hvor er kunsten , nå må du lære deg å finne på noe som ingen andre har gjort før deg, lettvinthet og kopieringer er vel inen kunst

    SvarSlett