onsdag 10. mars 2010

100310: Dame med ketchup

.



Dagens dame bærer ketchup. Hun er ikke på vei til kjøkkenbordet for å sette det der, hun er på vei til søppelkassa.

-Hvis jeg blir dronning og får mitt eget land, sier dagens dame, da skal ketchup bli forbudt. Så tenker hun seg litt om, og kommer til at det kanskje er litt drøyt å legge seg på forbudslinja. -Hvis jeg blir dronning, sier dagens dame, skal bruken av ketchup bli regulert.

Hun grøsser ved tanken på all den gode maten som daglig blir ødelagt ved å bli drukna i ketchup. Hun tenker at rasjonering kanskje er veien å gå, med lover som regulerer hvor mye ketchup som kan brukes av gangen, og til hva slags mat.

-Hvis jeg får mitt eget land..., sier damen, og legger ut om alt hun skal bestemme over. Og vi, resten av verden, kan være glade for at landene allerede er opptatt, for dagens dame bør definitivt ikke komme i en maktposisjon. Selv om vi kanskje kan støtte henne i akkurat synet på ketchup...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar