søndag 6. juni 2010

060610: Svensk!

 .


-Ja, sier dagen dame, jeg er svensk. Skal det liksom være noe feil med det også, så da? Selvfølgelig er det fint å være svensk, og ingen bør bli mobbet for det. Svensker er like mye verdt som oss andre, og det er jo ikke sånn at de kan noe for det, akkurat. Bortsett fra dagen dame. Hun kan noe for det. Hun valgte det.

-Ja, jeg liker kanskje det svenske flagget bedre enn det norske, hun, og helt siden jeg så Herreys på TV for første gang, visste jeg at jeg ville komme fra samme land som dem. Derfor har hun byttet statsborgerskap.

Hun byttet ut den norske mannen sin med en svensk, barna er svenske, blondin-hunden er svensk. Og i dag feirer hun nasjonaldag. Akkurat den synes hun kanskje var bedre i Norge, men hun feirer likevel, og går i et bittelite tog sammen hunden. De går egentlig i tog hver dag, men bare i dag har de flagg.

Og mens hun går der, snakker dagens dame med seg selv, og litt med hunden. På ekte klingende svorsk.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar