lørdag 10. desember 2011

101211: Julebordsdame

.



- Dette er tida for de som vil ha mye av alt som er godt, sier dagens dame.

Hun har tallerkenen full av julemat, og glasset fullt av juledrikke, akkurat som så mange andre i disse dager. Og akkurat som så mange andre, er hun blussende rød i kinna, og snakker litt høyere enn vanlig.
Og som hos så mange andre, er det sånn at etterhvert som magen fylles med mat og drikke, kan vettet lett forsvinne, og man kan si ting man ikke burde si, med en litt høyere stemme enn man burde ha.

- Jeg passer meg, sier damen, jeg orker ikke å våkne opp og angre, sånn at det eneste jeg ønsker meg til jul, er at noe var usagt.

Og la oss håpe det, at både hun og alle de andre julebordsdamene passer seg, i alle fall litt, sånn at de kan nyte mye av alt som er godt, uten dårlig samvittighet og uten anger....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar