lørdag 9. juni 2012

090612: Dansedame

.



- Det er lørdag, sier dagens dame, og jeg kan gjøre akkurat som jeg vil. Jeg kan for eksempel danse, hvis jeg vil det.

Nå er det ikke akkurat dans damen skal bruke lørdagen til. For henne ville det vært å kaste bort dagen på noe hun ikke kan, men for andre damer der ute, kan det være en god måte å bruke dagen på.

Eller de kan grave i hagene sine, gå på kafé, eller sitte på en fortausrestaurant å drikke utepils. Hvis det er det de kan, og det de har lyst til.

- Selvfølgelig kan man gjøre ting man ikke kan, også, hvis man har lyst til å lære det, sier damen. Hun tenker at det viktigste er å bruke dagen til noe man har lyst til. Og kan man ikke det i dag, fordi man er på jobb, kan man ha lyst-dagen i morgen i stedet.

- Jeg skal i alle fall ikke danse, sier damen.
- I dag skal jeg ikke lære noe nytt. Tror jeg.

Dagens dame har lyst til å ikke planlegge dagen, men ta den som den kommer. Kanskje hun går på kafé, kanskje hun leser litt, og kanskje hun drikker øl i solveggen.
Bare fordi hun har lyst.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar