tirsdag 30. april 2013

300413: Dagens dame drikker kaffe

.



- Altså, sier dagens dame,
- Akkurat det at jeg drikker kaffe er ikke så spesielt. Ikke det at jeg gjør det på favorittkafeen min, heller.

Likevel er det en spesiell dag for den kaffedrikkende damen. Hun drikker kaffe for siste gang på det som har vært stamkafeen hennes i åtte år.

- Der har jeg drukket mye god kaffe, sier damen,
- Og vond. Som for eksempel den gangen jeg ble servert kald kaffe.

Vin har drukket der, også. Noen ganger alt for mye. Men det har ikke skremt henne fra å komme tilbake.

Nå er det over. I dag skal damen drikke sin siste kopp kaffe på stamkafeen, og det er ikke fritt for at hun lurer på hvor hun skal drikke kaffe neste gang hun er i byen.

- OK, ting tar slutt. Jeg skjønner at folk vil gjøre andre ting, og at de ikke kan ha kafe bare for meg, sier hun,
- Kaffe kan jeg vel finne et annet sted. Men en kafevert jeg kan sitte på fortauet med, og klage over små ting, eller le av absurde hendelser, det blir ikke like lett å finne.

Ikke at hun skal leite etter en ny kafevert. Hun tenker at hun heller beholder han hun har. Han må jo også finne et annet sted å drikke kaffe. Og et fortau som egner seg til å klage over de små, uviktige tingene i livet.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar