torsdag 9. januar 2014

090114: Dame med tøfler

.



- I dag har jeg fri, sier dagens dame,
- Jeg sto opp grytidlig, bare sånn at jeg kunne ha en ekstra lang fridag.

Akkurat det siste er ikke helt sant. Hun ville gjerne ha sovet lenge, men våknet helt av seg selv veldig, veldig tidlig, og tenker at om hun later som om det var med vilje bli det ikke så irriterende.

Hun har forsøkt å gjøre ingenting, men det er ikke alltid så lett. Det er alltid noen klær som skal vaskes, oppvask som skal ryddes bort eller jobb som skal forberedes.

- Jeg har tøfla rundt i huset og gjort ting sakte. Og siden jeg sto opp tidlig har jeg rukket å gjøre mye av ingentingene mine, smiler damen, fornøyd med å ha fri en helt vanlig torsdag. Og jammen tror hun at hun skal prøve det med å stå opp tidlig en annen fridag også, men klokka fem, det var å overdrive.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar