torsdag 9. februar 2012

090212: Dagens dame varsler fare

.



- Det er jeg som er faren, sier dagens dame, altså, faren, som i noe som kan komme til å skade andre, ikke faren som i foreldre av hankjønn.

Vanligvis er ikke damen skummel eller farlig, men i dag er hun det. I mange timer skal hun være passasjer i bil, mange, mange, kjedelige timer, og er det noe damen ikke liker, så er det å kjede seg.

- Det er absolutt ingenting å finne på, sier hun, ikke kan jeg lese, for da blir jeg kvalm, og ikke kan jeg strikke, for tenk om vi skulle komme til å bråbremse, og jeg for eksempel fikk en strikkepinne i øyet. Hvis jeg først skal bli blind, skal jeg i alle fall ikke bli det på en sjølforskyldt og dum måte.

Dagens dame har en lang og kjedelig dag foran seg. Hun tenker at hun kan høre på musikk og prate hull i hodet på sjaføren. Og mase om tissepauser. Hun skal definitivt mase om tissepauser.

Dagens dame gruer seg litt. Og det tipper hun at sjaføren gjør også. Men er han riktig heldig, kan det hende at damen sovner, og våkner snill og fornøyd nesten framme.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar