søndag 23. juni 2013

230613: Midtsommerdame

.



- Uuups, sier dagens dame,
- Jeg glemte at det var midtsommer, og at det var noe man burde feire.

Så tenker hun seg litt om, og tenker at hun slettes ikke synes noe om å feire at det er midtsommer, og at sola snur.

Men å feire at det er sommer, det skal hun. Hver eneste dag det er sol og varme skal hun spise bær, eller kanskje is. Og hver eneste solstråle skal hun sette pris på, når det er så varmt at hun svetter skikkelig, skal hun prøve å ikke klage.

- Nei, sier damen,
- Jeg dropper å feire midtsommer. Jeg feirer heller sommer. Hver dag. Og når det regner, og jeg ikke vil ha bær eller is, skal jeg feire med rødvin.

Og damen tenker at uansett vinner hun på det, mens damens lever håper på en solfylt sommer....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar