tirsdag 6. august 2013

060813: Dagens dame spiser rester

.



- Altså, det er ikke noe feil med restemat, sier dagens dame,
- Jeg liker prinsippet restemat, for da slipper jeg for det første å lure på hva jeg skal ha til middag, og for det andre slipper jeg å lage den.

Det er bare det at damen av og til lager så mye mat at det blir enorme mengder rester. Hun tenker at det er noe feil når det er mer rester enn det som ble spist av gjestene, og det var ikke gjester av den småspiste sorten, heller.

Nå blir det variasjoner over det samme temaet hele uka. Noe blir til salater, noe blir til tilbehør til noe annet.

- Jeg må lære meg å beregne bedre, sukker damen,
- For vel er det greit å slippe å lage middag, men det er litt ok å lure på hva man skal ha til middag i alle fall et par dager i uka.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar