mandag 16. desember 2013

161213: Dame med grånisse

.



- Hei, grånisse, jeg ønsker meg et lite dyr, sier dagens dame.
- Og så ønsker jeg meg en bok, litt musikk og noe å leke med. Og kanskje jeg ønsker meg et bilde. Og så ønsker jeg meg noe spennende jeg ikke vet hva er.

- Hallo, du er voksen, og jeg er ikke nissen, sier mannen damen retter alle ønskene til.

- Ja, men jeg leker at du er nissen, sier damen,
- Du kan vel leke litt med meg. Det går an å leke selv om man er grå.

- OK. Kan vi leke at du er rekti'? I alle fall en liten stund, spør mannen, og kikker ned i avisa igjen.

Damen tenker at den leken høres kjedelig ut, så hun gidder ikke å svare en gang.
Hun fortsetter å leke, stille og inne i seg denne gangen. Men mannen er med i leken. Han vet det bare ikke selv.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar