mandag 30. desember 2013

301213: Dame med lenestol

.



- Jeg lener meg litt i stolen min i dag, sier dagens dame.

Hun har satt seg godt til rette i hvilestilling, og tenker at der skal hun sitte en stund. Hun skal lese litt, se litt på TV, og tenke litt.

- Det er greit å tenke litt, sier damen,
- Jeg kan for eksempel tenke litt på året som straks er over.

Hun tenker at det har vært et greit år. I hennes lille verden har det verken vært turer til høye fjell eller dype daler. OK, noen bakker har det verdt, men ikke verre enn at damen har kommet seg opp uten store anstrengelser.

- Jeg går for at et passe bra år er innmari bra. Man skal jo ikke være kravstor, heller, sier damen.
- Jeg ønsker meg enda et sånt, et passe bra år i min lille verden, og et passe bra år i den store verden.Det rekker, det.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar