onsdag 26. februar 2014

260214: Pause med vaffel eller hund. Eller ingen av delene.

.




- Jeg trenger en pause, sier dagens dame,
- Jeg trenger å gjøre noe helt annet.

Nei, hun trenger ikke en pause fra livet, ikke sånn at hun må bytte familie eller jobb eller noe annet dramatisk. Hun trenger bare å gjøre noe annet enn det hun har holdt på med i det siste en liten stund. En halv time, for eksempel, det burde hjelpe mye.

- Hadde jeg hatt en hund, kunne jeg gått tur med den, og hadde jeg hatt en vaffel, kunne jeg spist den, sier dagens dame.
Hun har ingen av delene, og vet ikke helt hva hun skal fylle pausen med.

- Jeg kunne jo gått for å runde internett, men da trenger jeg mer enn en halvtime, sukker hun.

Så tenker hun at hun rett og slett skal sitte i en stol og gjøre ingenting. Ingenting annet enn å se på en katt som sover. Mer pause enn det, blir det ikke.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar