fredag 2. januar 2009

020109: Jeg har juksa litt

.


Det startet med en chili, bildet av en chili. De aller første damene jeg tegnet bar rundt på chilier. Og siden chili ikke er det mest vanlige motivet i reklamen som dumper ned i min postkasse, eller en vanlig illustrasjon i ting som leses her i huset, har jeg slitt litt for å få tak i bildene jeg trengte. Jeg kunne selvfølgelig ha skrevet ut bilder av chilier, men jeg har nå en gang bestemt meg for at alt jeg skal lime inn i tegningene mine skal ha vært trykket. Jeg har etterhvert en ganske stor samling av små utklipp med ting jeg kanskje kan få bruk for en dag, om man først er en samler, er man det i alt man gjør.

Og ja, jeg har juksa litt. Denne damen er fra 2008, akkurat som flere av damene underveis kommer til å være også. Men at jeg kommer til å lage flere chilidamer i 2009, er jeg nesten sikker på - hvis jeg finner bildene.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar