mandag 22. april 2013

220413: Dame med Twist

.



- Jeg husker da jeg var liten, sier dagens dame,
- Og jeg og søstrene mine skulle dele en pose Twist. Det var ikke helt konfliktfritt.

Den gangen tømte de innholdet på bordet, og valgte etter tur hvilke biter de ville ha.
Første krangelen kom over hvem av The Twisted Sisters som skulle velge først.
Så fulgte valg, forhandlinger og bytter. To banan mot en lakris, var rettferdig. Den gangen.

- Da jeg var liten, var det alt for få biter med lakris og kokos, og alt for mange med banan, sier dagens dame.

Nå er det omvendt. Og hun lurer på hva som ville skjedd om søstrene møttes over en pose Twist i dag, på hvor kampene ville stått. Og hun tenker at jammen skal hun prøve det en dag, å samle tre voksne søstre og en pose Twist.

- Eller, forresten, det er best vi får hver vår pose. Sånn at vi fortsetter å være venner inn i alderdommen, avslutter hun,
- Det er jo ikke helt sikkert at vi har blitt klokere med alderen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar