onsdag 1. januar 2014

010114: Dame med kanelboller

.



- Jeg har noen ønsker for det splitternye året, sier dagens dame.

Hun ønsker seg selvfølgelig fred på jorden og at alle skal være snille mot folk og dyr, men bortsett fra de store, store ønskene har hun noen små også.

- Jeg ønsker at jeg klarer å sette pris på de små tingene, sier damen,
- Og at jeg vil glede meg like mye som jeg pleier over vårens første hestehov, og jeg ønsker at det kommer fugler i fuglekassene, og at reven går innom hagen min på kveldsruta si. Jeg ønsker at ugresset vokser litt saktere, og at det blir fint være på bursdagen min.

- Og jeg ønsker å kjenne lukten av nybakte kanelboller på mørke og regntunge ettermiddager, fortsetter hun,
- Jeg ønsker meg gode leseopplevelser og katter og klappe på.

Damen tenker at hun jammen er heldig. OK, de store tingene lar vente på seg. Men de små ønskene, de får hun oppfylt allerede på årets første dag.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar