tirsdag 19. mai 2015

190515: Dame med postkasse

.



- Jeg bærer en postkasse, sier dagens dame.

Om hun skal bruke den til noe, sier hun ikke noe om, det må vi bare tenke oss til. Det kan jo hende at hun tenker at postkassa ikke er så veldig nødvendig lenger. Eller jo, den rommer fortsatt aviser og regninger, og begge deler må vel sies å være nødvendige, på sin måte. Og så rommer den reklame. Masse reklame, mest unødvendig.

I gamle dager, for ikke så veldig lenge siden, hendte det at det kom ett og annet brev, skrevet med ekte håndskrift. Noen ganger var de gode, andre ganger triste. Men et ekte menneske hadde skrevet damens navn på konvolutten, satt på frimerke og sendt det avgårde.

Nå kommer damens brev rett inn i pc'en, eller telefonen. Og det er fint og fort. Men det hender damen savner det å se en hvit konvolutt med ekte skrift på. Hun savner det å åpne den, uten helt å vite hva som var inni.

- Jeg skal ikke kaste postkassa riktig ennå, sier damen, og henger den på plassen sin igjen.

- Men jeg skal skrive et brev. Et ekte brev, med håndskrift og konvolutt. Og så skal jeg sende det til en annen dame. Jeg håper bare at hun fortsatt har ekte postkasse med plass til ekte brev, avslutter hun.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar