tirsdag 9. juni 2009

090609: Dame med larver

.


Dagens dame bærer på to larver. Hun liker larvene - hun liker det at de skal bli til noe annet enn det de er, akkurat hva spiller ingen rolle for henne, det er forvandlingen hun synes er spennende. Og nei, de er ikke ekle - det bare kiler litt på armen hennes der larveføttene kryper. Og den som bærer på larver, bærer samtidig på utvikling.

Den ene av larvene hennes er redd. Det er derfor den har trukket hodet inn i kroppen for å se ut som noe som er mye farligere enn en larve. Dagens dame liker det også. Og hun tenker at mange damer, hun selv iberegnet, burde gå på et larvekurs, et kurs for å lære å være farligere enn seg selv når hun ble føler seg truet og redd.

Flere damer på larvekurs, og verden vil bli et bedre sted, tror dagens dame, særlig hvis larvene er lure og allierer seg med hverandre og står sammen mot det som er skummelt. For hvem i all verden vil angripe en larve, eller, la oss si en dame, som er farligere enn seg selv?

.

2 kommentarer:

  1. Jeg kryper ydmykt til korset og innrømmer at dette var en glemt blogg. Jeg vet ikke hvorfor det er lenge siden jeg var her, jeg liker den jo så godt.

    Dine innlegg er fulle av vidd, visdom og underfundige smilehull. Takk for visdommen du sprer.

    SvarSlett
  2. Takk for en hyggelig kommentar. Hit kan du komme akkurat så ofte, eller så sjelden, du vil. Jeg er her hver dag - i alle fall i 2009. :-)

    SvarSlett