torsdag 12. august 2010

120810: Dame med pølsehorn

 .


-Nei, jeg mener ikke at jeg skal kle meg ut som et slags dyr med gevir, sier dagens dame, når jeg mener at jeg vil ha pølsehorn. Jeg vil bare late som om jeg er på ferie i Danmark.

Når dagens dame er i Danmark og er litt sulten, men ikke mer enn at hun bare kan gripe tak i noe i farta, kjøper hun ofte et pølsehorn. Det er særlig når hun er i matbutikker og har blitt kjempesulten av å gå rundt og kikke, da ligger de alltid der i disken på vei ut, pølsehornene.


Siden denne damen er i Norge, må hun lage pølsehornene selv, men for å få riktig følelse har hun planer om å  benytte en dansk oppskrift. Hvilken vet hun ikke, hun har funnet mange oppskrifter, og som damer flest har hun vanskelig for å velge. Og man skal ikke se bort fra at det ender med at damen leser oppskriftene på pølsehorn, mens hun sitter med en kald pølse i handa, og tenker at en annen gang skal hun jammen prøve alle disse oppskriftene. Helt sikkert. Men ikke i dag.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar