onsdag 15. juni 2011

150611: Dagens dame jobber i hagen

.


- Nei, sier damen, jeg er nok ikke en ekte hagedame. Ekte hagedamer gjør litt hver dag, de går på små turer i hagen sin, dreper hver eneste iberiasnegle de møter, og napper ugrass i forbifarta.

- Jeg er en skippertakshagedame, fortsetter hun. Noen år gjør jeg så lite, at jeg straffes med gjengrodde stier året etter, og jeg utrydder snegler når de blir så mange at de ikke lar seg overse. Og ugrass er også grass, og noe har veldig pene blomster.

Dagens dame liker hagen sin, selv om den er lurvete og ulydig. Hun tenker at det er med hager som hunder, de ligner eierne sine. Hun har aldri klart det der med å holde seg innafor ramma, så det er ikke rart at plantene rømmer fra bedene, heller.

- Jeg er og blir en skippertakshagedame, sier hun, men det er jeg innmari god til....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar