mandag 27. juni 2011

270611: Pelargoniadame

.


- Jeg begynte ikke å drikke kaffe før jeg var førti, men da ble jeg en skikkelig kaffekjerring, sier dagens dame, så begynte jeg å like vin, og nå liker jeg jammen pelargoniaer også.

Hun lurer på om det er et tegn på at hun ikke bare har blitt en kaffekjerring, men en skikkelig kjerring på alle måter.

- Det får ikke hjelpe, sånn har jeg blitt, sier hun, mens hun drikker formiddagskaffen sin, før hun pusler videre med pottene med pelargoniaer.

- Hvis været holder, skal jeg jammen drikke et glass vin i hagen også, sier dagens kjerring, og hvem vet, kanskje jeg snart begynner med flere kjerringting.

Hva det skal være, vet hun ikke, og ikke bekymrer det henne, heller. Hadde hun visst hvor hyggelige de var, alle disse kjerringtingene, skulle hun nemlig begynt med dem lenge, lenge, før.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar