mandag 26. september 2011

260911: Dame med gullfisk

.



- OK, sier damen, det høres kanskje litt dumt ut, men noen ganger er jeg misunnelig på gullfisken.

Til vanlig går hun ikke rundt og ønsker at hun var gullfisk, men noen ganger ser det fint ut å være i en bolle bare sammen med seg selv. Uten noe å bekymre seg over, uten oppgaver som skal gjøres og ting som skal arrangeres.

- Men, vent, sier damen, jeg er jo litt gullfisk akkurat nå. Jeg glemmer å gjøre oppgaver, og jeg svømmer rundt i min egen verden som om de utenfor ikke eksisterer.

Dessverre har ikke damen gullfiskens hukommelse. Hun er så inderlig klar over hvilke oppgaver som ikke er gjort, og når hun kikker ut av bollen sin, ser hun at det er en verden der ute som venter noe av henne.

- OK, sier damen, jeg kan late som om jeg er en ordenlig gullfisk, og ikke vet det der om krav og forventninger. Så kan jeg spise litt, kikke ut, og snappe etter luft av og til.

Og dermed svømmer late-som damen ganske lykkelig og fornøyd en runde til i den lille bollen sin, og later som om verden utenfor er et annet sted....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar