torsdag 8. mars 2012

080312: Dagens dame tenker

.



- Ja, tenk, for jeg tenker, sier dagens dame. Det gjør hun selvfølgelig ganske ofte, og i dag er ikke noe unntak.

- I dag tenker jeg at jeg burde si noen kloke ord i anledning dagen, det er 8. mars, og kvinnedag, fortsetter hun.

Hun tenker og tenker på kloke ord hun kunne sagt, men hun finner dem ikke. Hun har lyst til å tenke gode tanker, og hun vil at verden skal være et godt sted. Men de tankene blir dyttet bort, i stedet tenker hun at det er da for jævlig at kvinner fortsatt tjener mindre enn menn, og at de har færre maktposisjoner, enda de er minst like kloke. Og hun tenker at det er for jævlig at vi fortsatt tror at man velger veien man skal gå helt uavhengig av hva som skjer ellers i samfunnet, og at man er sin egen lykkes smed-tanken lever i beste velgående.

- Eller kanskje man er sin egen ulykkes vaskedame eller stuepike eller assistent, sier hun, og mener ikke at det er dårlige yrker, ikke på noen måte. Hun mener at de betales alt for dårlig, det er noe annet.

- Nei, sier hun, jeg har ikke noe klokt å si. Og det har jeg sikkert ikke til neste år heller....
Hun sitter på puta si og klapper på hunden sin. Hun er helt enig, hun også...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar