søndag 25. mars 2012

250312: Dame med gyngehest

.



- Det er viktig med hjelm for den som skal sitte på en hest, sier dagens dame.

Selv er hun redd for hester, de er store og ser skumle ut, og hun liker ikke store dyr.

- Jeg kan ikke tenke meg å sette meg på et dyr som det er langt ned fra, sier damen, jeg har høydeskrekk, og så liker jeg ikke å slå meg, og tenk om den hesten jeg kom til å sette meg på ikke hadde særlig lyst til å ha damer på ryggen...

Hun tenker at det er tryggest å starte med en gyngehest. Den er ikke høyere enn at hun kan tåle å falle av, og den er stabil i både meier og humør.

- Men jeg bruker hjelm, sier damen, for sikkerhets skyld bruker jeg hjelm.

Hun tar ingen sjanser med hodet sitt, men er fornøyd med å kunne legge ut på en aldri så liten søndagsridetur uten veldig store sjanser for skader.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar