lørdag 31. mars 2012

310312: Dagens dame har en hvit dag

.



- Jeg har en på alle måter hvit dag, sier dagens dame, hodet mitt kjenes ut som om det er fylt med bomull, og i glasset mitt er det varm melk med honning.

Tankene går sakte, og at hodet er fylt med bomull, er vel ikke helt sant. Det er mye tåke der, det er riktig, men om det er noe damens hode er fullt av i dag, er det snørr. Det renner i alle fall ustanselig ut av hodet hennes. Inne i hldet, der det er snørr, bomull og tålke, er det også plass til en som sitter og slår med en hammer. Midt i panna treffer hameren, igjen og igjen. Noen tuller forresten med temperaturen også, damen er varm og kald om hverandre.

- OK, sier damen, jeg er syk. Selv om det er påskeferie og sol er jeg syk.
- Men faen heller, sier damen, jeg tar det som en mann. Jeg pakker meg inn i dyna og er syk og sutrete!
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar