onsdag 18. april 2012

180412: Dagens dame ringer

.



- I dag, sier dagen dame, skal jeg ta en viktig telefon.

Hun vet ikke hvem hun skal ringe enda, men hun vet at det er viktig. Hun skal gjøre noe hun ikke gjør så ofte mer, hun skal sette seg ned ved den telefonen som sitter fast i veggen, så skal hun ringe.

- Joda, sier damen, jeg ringer ofte. Jeg tar telefonen opp og ned av lomma, gir beskjeder og tar i mot beskjeder. Og småprater innimellom.

- Men i dag, sier hun, i dag skal jeg ringe til en jeg ikke har snakket med på lenge. Og så skal jeg si at det er godt å høre stemmen, og at jeg ofte tenker på ham eller henne. For det er mange jeg tenker på ofte, og som jeg bryr meg om, som jeg ikke ringer til. Kanskje jeg tror jeg ikke har tid, eller kanskje jeg glemmer det.

- Men i dag, sier damen, i dag skal jeg ta en av de viktige telefonene til en jeg ikke snakker med så ofte.

Hun setter seg ned, og gleder seg til å høre en stemme hun ikke har hørt på lenge. En av de viktige, som forsvinner i et hav av beskjeder...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar