lørdag 21. april 2012

210412: Dagens dame vasker hjernen

.



- OK, sier damen, jeg trodde aldri at jeg skulle si noe fint om hjernevask, men når jeg ser hvordan uvaska hjerner fungerer, synes jeg det er en befrielse at min er vaska.

Hun tenker at en hjernereingjøring må til av og til, og hun tar sin i dag.
Hun vil nemlig fortsette å tro at vi ikke kan leve av plast og syntetisk mat.
Hun vil fortsette å tro på håpet, om at vi kan leve sammen under en himmel full av stjerner.

- Hjernen min får i alle fall en lørdagsvask, sier damen, og hun oppfordrer andre til å vaske hjernen sin, eller i alle fall tørke litt støv av den.

- Det er ikke sant at vaskete hjerner ikke tenker sjøl, sier damen, de har bare en mye større mulighet til å unngå grumsete tanker og forestillinger.

Og det er innmari lett å gi hjernen en liten vask. Det holder med en liten sang av og til....

BARN AV REGNBUEN
(-My Rainbow Race-)
Tekst: Lillebjørn Nilsen.
Musikk: Pete Seeger.  ©

En himmel full av stjerner.
Blått hav så langt du ser.
En jord der blomster gror.
Kan du ønske mer?
Sammen skal vi leve.
Hver søster og hver bror.
Små barn av regnbuen
og en frodig jord.

Noen tror det ikke nytter.
Andre kaster tiden bort med prat.
Noen tror at vi kan leve av
Plast og syntetisk mat.
Og noen stjeler fra de unge
som blir sendt ut for og slåss.
Noe stjeler fra de mange
som kommer etter oss.

 En himmel full av...

Men si det til alle barna!
Si det til hver far og mor:
Ennå har vi en sjanse
til å dele et håp og en jord.

 En himmel full av...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar