søndag 17. februar 2013

170213: Dame med måke

.



- Nei,sier dagens dame,
- Det er ikke måker jeg hater, slettes ikke. Det er å måke jeg absolutt ikke kan like.

Ute har det snødd. Igjen. Ikke mye, men nok til at snøen må flyttes på. Den må måkes vekk, med håndkraft.

- Jeg gleder meg faktisk til det blir slutt på måkingen, og jeg heller kan irritere meg litt over måkene, sier damen.

For selv om hun ikke hater måker, blir hun også irritert på dem. De maser, snakker for høyt, og trenger seg fram.

- De er litt som mennesker i drosjekø, sier damen, de bråker, maser og trenger seg fram, de også. Og selv om de irriterer meg, hater jeg ikke dem, heller.

Og hun tenker at måkeskrik hører med til sommeren, de maser og roper og minner oss på å rydde bort søpla vår, hvis ikke må de gjøre det selv. Og har du glemt ei pølse på grillen, trenger de seg fram, og krangler.

Akkurat som folk i drosjekø i julebordsesongen....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar