søndag 22. mai 2011

220511: Dame med sau

.


- Jeg er så innmari lei av plen, sier dagens dame, så jeg tenkte jeg skulle ansette en sau for å gjøre noe av hagejobben.

Hun tenker at en sau sikkert er innmari god til å holde grasset nede, og at sauen i tillegg er et av de minst skumle dyrene damen kan tenke seg, er også bra. Hun er en engstelig dame, som er ganske redd for dyr.

- Det gjør ingenting om sauen spiser litt blomster, heller, sier damen, jeg deler gjerne, det er det verdt, om man slipper å ha gressklipper.

Så tenker hun at sauen kan jo komme om våren, når den er et lite lam, så kan den spises om høsten, når den er et stort lam. Så grøsser, hun damen, og slår fra seg tanken på sau.

- Jeg kunne aldri spist en sau som hadde jobbet for meg, tenker hun, det er nesten så hun får tårer i øynene ved tanken på å spise en av sine ansatte. Og siden damen ikke har lyst til å skaffe en sau som går der år etter år og krever selskap og tilsyn og hus om vinteren, og sikkert blir så gammel at den ikke er til nytte, og både damen og sauen kommer på Norge Rundt, slår hun fra seghele saueprosjektet.

Hun tenker at gressklipper får duge, dette året også. Den gjør jobben, riktignok med litt drahjelp, men til gjengled slipper man å spise den om høsten....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar