fredag 15. juni 2012

150612: Dagens dame glemmer seg selv

.



- Det er helt tydelig at jeg er klar for ferie, sier damen. Hodet flommer over av usorterte tanker, og hun har en gjøre-liste som ikke er lang som et vondt år, hennes gjøre-liste gjør et vondt år til et sekund i den store sammenhengen.

- I dag, for eksempel, glemte jeg til og med at jeg har dameting å gjøre. Akkurat som i den lille bygda der de glemte at det vr jul, satt jeg og så på pc'en min, og tenkte at det var noe med fargeblyanter, og damer, fortsetter hun.

Så kom hun på det, og gjorde som hun har gjort hver eneste dag i over tre år.

Samtidig sjekket hun om hun hadde glemt andre viktige ting, mate katten eller ta på truse, men det er tydelig at noe går av seg selv, også for ferieklare damer.

Og hun tenker at senere i dag skal hun lene seg godt tilbake, og drikke et glass vin i hyggelig selskap. Med truse. Og sko. Så får hun minne seg selv på å gå hjem, sånn at hun kan våkne til den gode følelsen av å ha ferie.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar