mandag 24. september 2012

240912: Dame med badeand

.



- Badeender er lette ender å ta vare på, sier dagens dame.
- Ikke trenger de spesiell mat, ikke bråker de, og glemmer du at de finnes, blir de ikke sure av den grunn, heller.

- På den annen side: de gjør ikke særlig nytter for seg. Ikke en eneste snegle har min and spist i sommer, og skulle jeg komme til å glemme den i hagen, er det vel heller sneglene som ville tatt den, fortsetter hun.

Den eneste nytten denne anda har gjort, er å holde damen med selskap når hun bader.

- Men nå er det nok, sier damen,
- Jeg vil ikke ha en badeand mer. Jeg vil ikke ha et dyr som piper når jeg klemmer på det.

Damen tar med anda på tur, hun går ned til vannet, og slipper den fri.

- Nå kan du seile din egen sjø, sier dama,
- Og kanskje du finner noen andre ender du kan pipe sammen med.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar