onsdag 29. mai 2013

290513: Dame med piller

.



- Jeg blir sjuk av det, sier dagens dame.

Og nei, hun snakker ikke om været, selv om det er ustabilt nok til å skape forstyrrelser i damens hode.

Det hun snakker om er mye mer alvorlig enn som så. Hun snakker om selvangivelsen.

- Herregud, fortsetter hun,
- Hvor dum går det an å bli? Hvorfor skulle jeg egentlig ha et lite firma, og hvordan blir jeg kvitt det?

Akkurat det tenker nok mannen hennes også. Siden damen er tallblind og redd for å gjøre feil, og i tillegg oppfører seg som en struts med hodet langt nede i en bøtte med sand når det kommer til penger, er det han som må ta tak i de grusomme dokumentene.

- Jeg tar en pille, sier damen,
- Og håper at det går over.

- Nei, vent, jeg tar to. Og hjelper ikke det må det brennevin til, fortsetter hun.
- Eller en større bøtte med sand.

Og hun lover på tro og ære at dette er siste gangen. Og at hun aldri mer skal behøve noe annet enn å bekrefte en ferdig utfylt selvangivelse fra de som vet mye mer om tall og sånt enn damen selv.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar