fredag 4. april 2014

040414: Dame med krokus

.



- Det er vår i bedene og vår i grøftekantene, sier dagens dame.

Hun tenker at det er deilig at det går an å plukke sju forskjellige slags blomster enda det bare er begynnelsen av april.

- Jeg har krokus, snøklokker, blåveis, hvitveis, hestehov, scilla og en gul blomst jeg ikke vet navnet på, men den ser ut som en stjerne, sier damen.

Hun skal legge de sju blomstene under puta, og se hva hun drømmer.

- Altså, det er ikke for å drømme om den jeg skal bli gift med, for han snorker ved siden av meg i senga, og det holder i massevis med en mann, sier damen,
- Men kanskje jeg kan drømme om sommerdager med enda flere blomster, sandstrender og vin på verandaen.

Så tenker hun at det trenger hun ikke blomster under puta for å drømme om.

- Jeg setter blomstene i et lite glass istedet, sier damen,
- Så kan jeg drømme meg bort hver gang jeg ser dem, til og med helt uten å sove først.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar