torsdag 14. august 2014

140814: Dame med løs skrue

.



- OK, sier dagens dame,
- Det hender jeg gjør og sier rare ting, ting som ikke akkurat står i voksen-boka.

Nå vet ikke damen sikkert at det finnes en voksen-bok, men hun tror det. I alle fall virker det som om andre damer med største selvfølgelighet vet hvor ofte man skal vaske vinduer, eller hvordan man holder orden på innholdet i en fryseboks.

- I min fryseboks må jeg av og til hugge meg gjennom ulike tidsperioder. Mulig det ligger en mammut i bunnen, men så langt har jeg ikke kommet enda, sier damen. Og når det kommer til vindusvask, er det ikke stort bedre.

- Altså, det plager ikke meg, fortsetter damen,
- Men det aner meg at de som har tilgang til voksen-boka har et helt annet syn på det.

Selv kan damen ta et kapittel i en god bok til middag, og hun kan leke at det bor farlige dyr i vaskemaskinen, og hallo, hvem henger opp tøy med liv og helse som innsats?
Noen ganger vil hun heller klappe rosa kaniner enn å tømme oppvaskmaskinen. Usynlige rosa kaniner er mye bedre å ta i enn kopper.

- Mulig jeg har en løs skrue, eller skrue løs, sier damen,
- Men fantasien er det i alle fall ikke noe i veien med.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar