lørdag 14. februar 2015

140215: Dame med kjærlighet

.



- I dag gir jeg en kjærlighet til kjæresten min, sier dagens dame,
- Eller, siden han ikke er så glad i klissete godteri, får han en pose med skumnisser jeg har spart helt siden jul. Uten å røre en eneste en. Hvis ikke det er kjærlighet, veit ikke jeg.

Hun gir seg ikke med det. Hun gir seg selv en kjærlighet, også. For hun tenker at man burde jammen benytte en dag hvor man skal sette pris på de man er glad i til å sette litt pris på seg selv, også.

- Vanligvis er vi for slemme mot oss selv. I dag synes jeg vi skal gi oss selv et lite hjerte, og si at vi er bra nok, og at vi er glad i oss. Hvis ikke vi er glad i oss selv, er det vanskelig å skjønne at andre kan være glade i oss, fortsetter damen.

Hun slikker på kjærligheten sin, og ved siden av sitter kjæresten og gumler skumnisser.

Fra Wikipedia: St. Valentinsdagen, på norsk også kalt alle hjerters dag, markeres 14. februar som en feiring av kjærlighet og romantikk. Dagen var først og fremst viktig i engelskspråklige land, men markeringen har spredt seg til en rekke andre land - også Norge, hvor det i 2015 omsettes valentinsprodukter for anslagsvis 255 mill. kr.[1]. Dagen har således fått et kommersielt preg og markeres ved kjøp av gaver og sending av kjærlighetsbrev eller -kort, ofte anonymt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar