torsdag 9. juli 2015

090715: Dame med tuja

.


Dagens dame bærer en tuja. Hun skal ikke bære den langt bort, sånn som hun ofte gjør når hun bærer ting - nei, hun skal plante den i hagen sin. Helt sant.

Dagens dame hadde aldri trodd at en tuja skulle få bo i hennes hage. Hver gang hun har flyttet har det første hun har gjort vært å fjerne en hver tuja eller tuja-slektning som har hatt tilhold der hun skulle bo, og nå tar hun en inn.

-Jeg synes rett og slett at tujaen trenger en venn i disse dager, sier damen. Hun sier ikke bestevenn, hun skal ikke ha hekk, akkurat, men en eneste plante. Den siste tida har hun nemlig hørt mange si de tingene hun selv har sagt i 20 år: tujaen hører ikke hjemme her, planteavstand bør være  minst 300 meter, tujaen bør utryddes, og så videre, og så videre.

-Det er på tide at jeg slutter fred med tujaen, sier damen. Jeg  vil ikke utrydde den lenger. Jeg vil ha den. En eneste en i hagen min.

Og dagens dame bærer med seg den nye vennen sin, til det nygravde hullet. Og nei - denne gangen er det ikke to meter dypt og to meter langt....


Gjenbruk fra 9.7.2010
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar