fredag 6. september 2013

060913: Dagens dame vrir hodet, og kuben

.



- Det passer egentlig fint å fikle med Rubiks kube mens jeg ser partilederne på TV, sier dagens dame.

Hun synes de er minst like vanskelige å forholde seg til som kuben. Når hun endelig tror hun får kontroll på de grønne bitene, kommer det for eksempel noe blått innimellom og ødelegger alt.

Hun vrir og vrir, uten å bli det minste klokere.
De røde brikkene ser ut til å være for få, og nekter å samle seg på et sted.

Hun legger kuben bort i frustrasjon, og slår av TV.

- Jeg lar verken en eneste debatt eller en kube få bestemme, sier hun.
- Jeg overlater det å ta et valg til hjernen min. Eller, vent, jeg stemmer med hjertet.

Og dermed sitter hun og plundrer igjen, og lurer på om det vanskelige valget skal avgjøres av hjertet, hjernen eller magefølelsen.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar