søndag 29. september 2013

290913: Dame med søppelsekk

.



- Det må ryddes, sier dagens dame.

Det sier hun ganske ofte, og hun har stort sett rett. Hun er en dame som samler på ting, og som roter mye.

- Jeg skal rydde i bøkene min, sier damen,
- Bort med de som jeg aldri skal lese igjen, og som jeg synes er så dårlige at ingen andre trenger å lese dem heller.

Etter å ha jobbet med bokylla tar hun en kikk i kjøkkenskapet. Der er det nok av ting å kaste, mat som har gått ut på dato, og duppedingser hun aldri kommer til å bruke.

- Når det er gjort, skal jeg rydde litt i meg selv, sier damen,
- Jeg har også grums som har gått ut på dato, som det er på tide å kvitte seg med.

Og hun tenker at det burde hun gjøre oftere, å rydde i kjøkkenskapet og seg selv, og kaste det som har gått ut på dato. Det tar opp plass som kan brukes til noe annet.

Ikke smaker det godt, heller.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar