lørdag 11. oktober 2014

111014: Dagens dame tenker på sommer

.



- OK, sier damen,
- I dag har jeg brukt store deler av dagen til å tenke på sommer. Jeg har tenkt på å bade, på å spise jordbær, og på å sitte under et tre og lese ei bok.

- Da jeg hadde gjordt det, altså tenkt på sommer, tenkte jeg litt på jul. Jeg tenkte litt på julepynt, og så lurte jeg litt på om jeg skal bake når den tid kommer. Og jeg tenkte på de lange dagene i jula, med pysj på til langt ut på dagen, og nye bøker som bare venter på å bli lest, fortsetter hun.

Så kommer damen på at hun har brukt dagen på å tenke på noe som ikke er. Ikke akkurat nå, i alle fall. For ikke er det sommer, og ikke er det jul. Det er høst. Og damen tenker at morgendagen, den skal hun vie til høsten. Hun skal riktignok ikke bruke en eneste kalori på å tenke på den. Hun skal rett og slett tilbringe dagen ute med å føle høsten på kroppen. Akkurat her. Akkurat nå.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar