lørdag 25. oktober 2014

251014: Dagens dame går på kafé

.



- Noen ganger er det hyggelig å drikke kaffe fra en annen kopp enn det jeg har hjemme, sier dagens dame.
- En kopp som ikke jeg trenger å sette inn i oppvaskmaskinen selv, eller rydde på plass.

- Og noen ganger er det fint å spise kaker noen andre har bakt, fortsetter hun.
Så tenker hun seg om, og ler litt for seg selv: Om damen spiser kake, er det alltid noen andre som har bakt.

- Jeg lurer på om jeg skal spise kake jeg selv har bakt en gang, sier damen,
- Jeg pleide å være god til å bake rullekake.

Men det er så lenge siden at hun nesten ikke husker det. Så hun tar ikke sjansen. Ikke i dag, i alle fall. I dag drikker hun kaffe fra en annen kopp enn hun pleier, og hun spiser kake noen andre har bakt.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar