torsdag 10. mai 2012

100512: Dagens dame bader

.



- Jeg skal bade, sier damen, og river badedrakta opp av kofferten.

Dagens dame er på badeferie. Hun orket ikke å vente mer, men måtte ta sommeren på forskudd. Damen er ikke av den typen som liker å sitte lenge stille i sola, men bade, det liker hun.

- Jeg trengte å bade, sier damen, ikke fordi jeg er så veldig møkkete, eller fordi jeg må vaske bort skitne tanker. Eller kanskje litt av de tingene også, men aller mest fordi det er så lenge siden at jeg nesten har glemt hvordan det er.

Og damen bader. Og det tar ikke lang tid før hun husker hvor godt det er å flyte i vannet. Både damen og tankene hennes flyter sakte, sakte. Og damen lar både tankene og dagene være langsomme, uten telefoner og internett.
For den som flyter sakte i vannet, har mer enn nok med å være på nett med seg selv...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar