fredag 31. august 2012

310812: Dagens dame går på kafé

.



- Noen synes kanskje det er å kaste bort tida, sier dagens dame, hun sitter på kafé selv om det er midt på dagen, og hun strengt tatt har mange andre oppgaver hun kunne utført.

- Joda, sier damen, jeg kunne jobbet i pengejobben min akkurat nå, men siden jeg har fleksitid, kan jeg velge å gjøre det senere. Nå er det viktigere å være på kafé.

Noen ganger er det å drikke kaffe en må-ting. Når gamle venner møtes etter lang tid, for eksempel, er det noe av det viktigste man kan gjøre.

- De andre må oppgavene forsvinner ikke, sier damen, de kan jeg gjøre en annen dag, eller kveld. Akkurat nå er det viktigere å være noens venn enn å være noens kollega.

Og hun tenker at det burde vi være flinkere til, flere av oss, å ta vare på de gode samtalene med de som betyr aller mest for oss, for eksempel på en hyggelig kafé.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar