fredag 4. juli 2014

040714: Dame med smågodt

.



- Altså, når jeg bærer en skål med smågodt, betyr ikke det at jeg koser meg så veldig, sier dagens dame.

Damen er ganske kresen, i tillegg liker hun ikke at ting er blandet sammen, så egentlig synes hun smågodt er mer slitsomt enn godt.

- Først må det sorteres, sier damen,
- Jeg kan jo ikke risikere at noe av det sure smitter over på det søte. Og det vonde får ikke ligge sammen med det gode.

Damen lager små hauger av godteri. Det sure liker hun ikke smaken på, det det havner i en haug. Ikke liker hun vingummigodteri, heller, både farge, lukt og konsistens synes hun er ekkelt. Blå ting må også bort, hun spiser ikke noe som er blått. Og ikke karameller, de er for klissete.

- Jeg liker sjokolade, sier damen,
- I alle fall noen typer. Og skolekritt.

Og endelig er hun fornøyd med skåla si. Den er kanskje ikke så velfylt, men det som er der, er i alle fall godt.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar