søndag 25. januar 2015

250115: Dagens dame kokker suppe

.



- Den som leiter i kjøleskapet, finner alltids noe å koke suppe på, sier dagens dame. I dag har rykende varm grønnsaksuppe stått på menyen.

- Det er definitivt ikke verdens mest spennende mat, fortsetter hun,
- Men av og til er det nødvendig.

Damen tror nemlig at suppe hjelper mot det meste. Selvfølgelig mot sult, men også mot sykdom. I alle fall på den måten at den som er syk alltids orker å enten spise eller drikke litt suppe.

- Og så tror jeg suppe hjelper mot sorg og frustrasjon, sier damen,
- Jeg tror at den som spiser suppe får det litt bedre, i alle fall om han eller hun spiser sammen med noen.

Hun kunne sikkert snakket mye mer om suppe. Men det gjør hun ikke. Hun har nemlig lært at det ikke er pent å snakke med suppe mat i munnen.
.

1 kommentar:

  1. Åssssååå så slankende, da. Vel, vel, Vigdis, noen kommentarer har fallt (falt?) fra min hånd i dag. Foranledning: jo, i dag har jeg nemlig vært "Dame med mugger", sånne i porselen. Jeg samler på mugger. Av og til trenger de en skikkelig vask, der de står og samler fettstøv i kjøkkenhylla. Assosiasjoner underveis: mormor, farmor,grandtanter,kvinnearbeidsplasser, Egersund, Figgjo, Stavanger, PP, Arabia, bloggen din.....

    SvarSlett