tirsdag 27. januar 2015

270115: Dame med viskestykke

.



- Jeg synes det er kjempekjedelig å vaske opp, og er skikkelig glad for at oppvaskmaskinen er funnet opp, sier dagens dame.

Noen ganger må det likevel gjøres på gamlemåten, med varmt vann og såpe.

- Jeg later som om jeg er dansk, sier damen,
- Da blir det mye gøyere.

Altså, oppvasken er den samme enten det er på dansk eller norsk det foregår. Men damen elsker å tørke opp når hun leker at hun er dansk. Da kan hun bruke et av de fineste ordene hun vet.

- Jeg tror jeg får finne fram et rent viskestykke, sier damen, og smiler.

Det er mye finere enn oppvaskhåndkle i alle fall.
.

1 kommentar:

  1. Engelske dishcloth er jo helt motbydelig, franske torchon derimot, er det mere schwung over. Mor og mormor brukte glasshåndkle.

    SvarSlett