søndag 28. november 2010

281110: Adventsdame

.


- I år igjen, sier damen, i år igjen er den borte, adventsstaken. Hvert år, når damen pakker bort jula, tenker hun at det skal gjøres med orden og system. Hvert år bryter hun forsettet, når jula er over, er hun så lei, at den må pakkes bort fort, fort. Et eller annet sted i damens hus er det en anseelig samling av forsvunne adventsstaker...

I år har i alle fall damen tatt tak i mysteriet med de forsvunne adventsstakene, og gardert seg for å unngå panikk i hjemmet. Hun har festa et tall til et kubbelys, og jammen ser det så bra ut at andre nesten kan komme til å tro at det var meninga å ha adventslysene på den måten.

Vår dame tenner lyset, drikker kakao, og tenker på alt hun skal gjøre mens hun venter, og på alle tingene hun må finne, de hun ikke har sett på et år. Og er hun heldig, finner hun en stor samlinge adventsstaker hun kan sette på et lurt sted, så hun i alle fall har sjanse til å finne en av dem til neste år.
.

2 kommentarer:

  1. TIPS:Jeg har nettopp endevendt kalenderen min på jakt etter juleinfo,men finner ikkeno, i fjor må jeg ha glemt at jeg nemlig pleier å notére info og råd til meg selv i neste års kalender,(den fra Rfd-kildesorteringskalender har god plass)eks info av typen 1/2 delfiafettkake er nok, ikke salte saus lagd av pinnekjøttkraftgurpa, i år vil jeg bare ha fine-dyre-lys-og-ikke-de-billige-fra-Kiwitypen, adventsstaken ligger i slagbenken osv osv. I dag er det litt "bakerns barn" her, er tom for Kongerøkelse fra Svanelaboratoriet!

    SvarSlett
  2. For en fantastisk ide, for de som driver i juleforberedelsesbransjen. Det kan ikke jeg skryte av, jeg tegner juleforberedelsene, og lar resten av jula komme som en overraskelse på kjerringa :-)
    Men jeg fikk en knakende god ide til hva en av juledamene mine kan gjøre....

    SvarSlett