mandag 14. oktober 2013

141013: Dame med ostepop

.



- Noen ganger, hvis jeg skal kose meg skikkelig, sitter jeg under teppet mitt og spiser ostepop mens jeg ser på et eller annet på TV, sier damen.

Det hun ser på kan godt være trist eller blodig, for hva hun ser på akkurat da, spiller ikke så stor rolle, bare hun ikke kan lære noe av det.

- Jeg unngår helst å se så nøye på ostepop-posen, også, sier damen,
- Det er jo ikke sånn at ostepop er høsta på ostepoptrær. Det er rørt sammen av maismel, vegetabilsk olje, ostepulver (ost, gjærekstrakt*,fargestoff E160a/E160c) melkepulver, salt, stivelse, og druesukker. Og hallo, det høres ikke ut som noe som det er så veldig lurt å tilbringe kvelden sammen med.

Men har det seg sånn at damen er voksen, og har tilbrakt kvelder i upassende selskap før. Og i den rekka er ostepop slettes ikke det verste.

Så hun lener seg tilbake med ostepopen sin, og gråter en skvett over noe sørgelig på TV, mens hun lurer på hvordan i all verden noe som lukter så vondt som ostepop kan smake så godt.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar