fredag 25. oktober 2013

251013: Tåkedame

.



- Jeg synes plutselig verden ble litt tåkete og uklar, sier dagens dame.

Hun mener ikke disig fordi det er dampende og hett rundt henne, men mer som når tåken siver inn og gjør det vanskeligere og vanskeligere å se.

- Godt jeg er hjemme hos meg selv, sier damen,
- Den som er ute i tett tåke kan lett gå feil og plutselig være i et fremmed hus.

Det er forøvrig ikke bare synet som er påvirket av tåke, damen driver i tillegg med tåketale. Men, igjen, hun er hjemme hos seg selv, og f.eks. ikke i liten båt på opprørt hav.

- Jeg sitter her og lar tåka ta meg, sier damen, og skjenker seg enda et glass vin.

Hun har vært ute en vintertåkenatt før, og vet av erfaring at selv om morgendagen kanskje bringer med seg både skyer og en og annen regnskur, vil sola gløtte fram til slutt, og nye, klare, dager vil komme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar