søndag 27. oktober 2013

271013: Dame med geit

.



- Jeg ønsker meg en geit til neste år, sier dagens dame,
- Det ser hyggelig ut med geit.

Nå har riktig nok damen visse baktanker med å ønske seg en geit. Og nei, hun planlegger ikke å lage sin egen geitost, heller ikke å spise geitekjøtt.

- Jeg vil ha en hagegeit, sier damen,
- En som kan snauspise ugrasset mitt. Og den kan snauspise blomstene, også, bare den tar skvallerkålen først.

Hun tenker litt på hvordan livet med geit vil være. Hun tipper at hennes geit vil være en stor personlighet, akkurat som de andre dyrene som bor hos henne. Bortskjemt kommer den sikkert til å være, også. Og sta. Akkurat som damen.

- Kanskje det er best å la det bli med tanken, sukker damen. Hun ser for seg at hun må bære geita rundt bare fordi den liker det. Og den vil sikkert ikke spise skvallerkål heller, bare kraftfor.

- OK, sier damen,
- Jeg får være min egen geit, og spise skvallerkålen. Til neste år.
.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar